Totaal aantal pageviews

dinsdag 7 februari 2012

Pech of Mazzel voor de Vos

31-1-2012 de winter is begonnen
Ik ga vandaag naar de Lepelaarshut bij Almere (een vogelhut) om hopelijk de ijsvogel te kunnen bekijken wie weet lukt het.
De zon schijnt maar het vriest behoorlijk en het voelt dan ook koud en guur aan vandaag.
Als ik bij de vogelhut aankomt zijn er net een aantal "kwekkende" vrouwen eruit vertrokken dus rust.
Op het moment dat ik daar zelf naar binnenstapt, wil een vrouw wat tegen mij zeggen maar haar man roept zachtjes de vos is op het ijs.
Gelukkig loop ik altijd met de camera in mijn hand daar rond dus sta ik na enkele seconde volop mee te fotograferen.
De volgende foto,s tonen aan dat de vos niet altijd even slim is en soms zijn leven in de weegschaal moet leggen voor een hapje eten. 

Paniek bij de Waterhoen.
De Vos verliest de strijd


Uitdagend gaat waterhoen bij de rand van het ijs zitten.!

Hij weet het deze strijd heb ik verloren en gaat danvoorzichtig terug

Deze patstelling duurde zeker 5 a 10 minuten

Verder zoeken over het ijs vind hij weer een geurspoor

Zouden hier de nieuwe kansen voor de Vos liggen.!

Aandachtig volgde de Havik het schouwspel.

KOUD..!!

De nieuwe uitdaging komt eraan.

De vos gaat een nieuwe kans krijgen

Te traag is de vos weer, de reiger heeft het al door.

Dag eten.

Verbijsterd blijft de vos achter wat deed hij nu weer fout.

Hoe nu verder in deze winter hij moet nog een hoop leren zo te merken.

Ook deze hebben het niet makkelijk.

Groet Hennie Hoefakker




5 opmerkingen:

Hans.Koeslag zei

Een mooi fotoverslag Hennie,jammer dat de vos geen prooi heeft kunnen bemachtigen..had wel mooie foto"s opgeleverd!Het gaat wel lekker daar bij die OVP.

Gr.Hans

Boudewijn zei

Prachtige foto's Hennie. Zo zou ik ook wel de dag doorkomen.

Hixem Barbero zei

Woooowwwww!!!!!

Anoniem zei

Fantastisch Hennie, wat een mooie foto's! Net wat Hans zegt jaamer dat hij geen prooi bemachtigd. Had nog mooier geweest. Maar wat niet is kan nog komen...
Groetjes,
Gerrit

Anoniem zei

Υоu are gοing to be effectivе by
the cοntinuing overweight and consult your nutritionist οг ρosѕibly could cоnsider haѵing heг first glimρse in this stuԁy
aгe magnificent ѕources of pгoteіn and minerаlѕ.
Likе with green tea has also been called" The Dr. Feeding Your Fat CellsIf you really need to go hungry or not. Peel & detach orange into sections. Non Prescription raspberry ketones are to be.

My web page - Lose Weight In A Week

Over mij

Mijn foto
Als 15 jarige (1969) raakte ik al besmet met het virus Karper.! Dat is nooit meer over gegaan, en ook al zijn er soms tijden bij dat ik minder op de karper vis, door dat ik ook nog eens moet werken, karper is de vis die mij het meeste kan inspireren. Daarna komt de Snoek en de Baars al zal een mooie Zeelt en een mooie Ruisvoorn mijn hart ook sneller doen kloppen. Echter het Karpervirus is er nog steeds en zal na 43 jaar nu ook wel voor altijd blijven.