Totaal aantal pageviews

donderdag 3 januari 2008

Een nieuw jaar betekend nieuwe kansen mooie momenten

We beginnen weer op 2-1-2008
Het is koud, de wind is guur en er ligt ijs op de wateren in Amersfoort.
Wat zouden we doen lekker binnen zitten met een bakje koffie of toch.
Het werd het laatste ik vroeg aan Rijk (de vriend van mijn dochter) of hij zin had om mee te gaan even 1 uurtje te gaan snoeken in de buurt en gelijk stond hij klaar.
Gewoon in de buurt snoeken waar het de afgelopen keren zo goed ging.
De spullen uit de kast gepak dik aangekleed lopen wij door de straat.
Bij het bejaardencentrum aan gekomen zien wij dat 75 % van het water dicht ligt er zijn twee gaten in het ijs een groot en een kleintje, eerst maar in het grote gat proberen na diverse worpen waarbij we op elkaar soms moeten wachten gaat Rijk naar het kleine gat toe nu heb ik wat meer ruimte en hij heeft de kans om daar toch wat actie te zien.
Want door de koude wind zal het niet lang duren of we bevriezen ongeveer ter plekke.
Rijk roep ik heb er eentje aan en dat al na een worpje of 4 voorzichtig wordt die uitgedrild en is dan aan de beurt om even zijn fotokwaliteiten te laten zien.

De snoek is 53 cm lang en gaat na een paar foto,s weer het water in en zwemt rustig weg.
Wij komen tot de conclusie dat wij toch niet al die hopen stront van al die honden die hier hun behoefte,s doen hebben kunnen ontwijken en kunnen dus dat eerst verwijderen, daarna nog even geprobeerd in het grote wak echter dat is niets.
En na bijna 1 uur te hebben gevist zitten wij thuis verkleumd van deze vieze koude wind aan een bakje koffie.
Zo de eerste is voor Rijk binnen laten er maar velen volgen.
Ps: de snoek die het de vorige keer zo slecht had heeft het gered.
Ik heb daar diverse keren controle op uitgevoerd, of de snoek daar soms dood zou liggen.
Ik kan nu wel zeggen hij heeft het gered gelukkig.

Groet Hennie.

Geen opmerkingen:

Over mij

Mijn foto
Als 15 jarige (1969) raakte ik al besmet met het virus Karper.! Dat is nooit meer over gegaan, en ook al zijn er soms tijden bij dat ik minder op de karper vis, door dat ik ook nog eens moet werken, karper is de vis die mij het meeste kan inspireren. Daarna komt de Snoek en de Baars al zal een mooie Zeelt en een mooie Ruisvoorn mijn hart ook sneller doen kloppen. Echter het Karpervirus is er nog steeds en zal na 43 jaar nu ook wel voor altijd blijven.