Totaal aantal pageviews

vrijdag 7 september 2012

De Beulenpoel geeft zijn geheimen niet prijs.!!


De Beulenpoel geeft zijn geheimen niet prijs.!!
Daar gaat die dan, het moest er toch een keer van komen veel met Hans over het vissen gepraat en zijn vangsten maar nu kan ik ineens 1 dag vissen, even bellen en ja dat ging dus voorbereiden wat neem ik mee ( zoals gewoonlijk teveel) 2 penhengels 1x Co Sielhorst penhengel (mijn op wens gebouwde penhengel van Co die mij al zoveel plezier heeft gegeven) en 1x Peeters Casting Corner Sensor-3 Karper gebouwd door Thomas Lont nog en een aantal jaren geleden overgenomen van Willem Peeters die er beulen mee heeft gevangen, maar nu ben ik aan de beurt.!!





Dan is het ineens 04.00 de wekker gaat ik heb slechts 3 uurtjes geslapen die nacht, dus fris ben ik niet koffie en nog eens koffie om wakker te worden, dan naar Hans en wat mij nog nooit is gebeurd ik mis de afslag dus doorrijden richting Tiel en dan binnendoor terug zonder Tom Tom natuurlijk ( en verdwalen eventjes) Maar op tijd bij Hans de koffie loopt en doet dat nog een keer smaakt lekker Hans ik wordt wakker.
 
 
 
Dan de plek waar we gaan vissen, die wordt dit keer De Beulenpoel we starten de auto,s en na een ritje zijn we er dan eindelijk ik ben benieuwd en laat mij verrassen de poel doet zijn naam eer aan en bij de eerste blik op het water zie ik een……ijsvogel voorbij vliegen ja zeker een ijsvogel ook daar dus en we zien aasplekken overal in het midden en richting de kant we voeren wat grondvoer en gaan zitten  ik begin met maïs maar daar zie ik schrik beten op en grote kolken dus dat wordt daarna Smack ook dat wordt het uiteindelijk niet en een stuk brood met pindakaas wordt het ook niet dan nog de tijgernoot en daar wordt het ook niet op ik vang nog wel een voorn maar goed Hans wil er geen foto van maken.

 Helaas de geheimen zijn daar gebleven maar we hebben genoten en helaas Hans heeft er 2 aan gehad maar er niet uit gehaald.
Hans in de rust houding.!


Het water is mooi en wie weet een andere keer zit het wel mee.

De zwoeger zoekt voort naar zijn Karper
Hans ik vertel hier niet over die vrouw die aan mij naar de karperman uit Geldermalsen vroeg en daarbij jou richting op wees met de tekst of is dat die man soms die daar staat, want dat…………………..dat is een verhaal voor Hans en mij

Groet Hennie.

2 opmerkingen:

Hans.Koeslag zei

Nou hennie je hebt in ieder geval een paar mooie momenten met de camera gevangen.En ja,het kan niet altijd raak zijn om een karper te vangen.Volgende keer maar weer beter.

Groet Hans

Dale Neijzing zei

Hennie,
ik ben zeer benieuwd naar die vrouw,hahahhahah!

Leuk verslag! Helaas zat het niet mee,maar je hebt toch maar weer die schitterende vogel gespot!

Leuke foto's trouwens.

Groet,
Dale

Over mij

Mijn foto
Als 15 jarige (1969) raakte ik al besmet met het virus Karper.! Dat is nooit meer over gegaan, en ook al zijn er soms tijden bij dat ik minder op de karper vis, door dat ik ook nog eens moet werken, karper is de vis die mij het meeste kan inspireren. Daarna komt de Snoek en de Baars al zal een mooie Zeelt en een mooie Ruisvoorn mijn hart ook sneller doen kloppen. Echter het Karpervirus is er nog steeds en zal na 43 jaar nu ook wel voor altijd blijven.