Totaal aantal pageviews

maandag 10 december 2007

Toch nog wat proberen te vissen en ook nog 2 hengels rijker geworden.

Vandaag 10-12-2007 is een rustdag na een weekend vol verjaardagen.
Alleen werd ik gisteren opgebeld of ik interesse had in 2 Gerry Savage karperstokken uit de jaren 60/70 en zo ja dan kon ik ze vandaag bewonderen en eventueel kopen.
Dus om 10.30 sta ik in Utrecht bij een voor mij onbekend persoon voor de deur.
De hengels lagen al op de tafel dus kon ik ze gelijk bewonderen.
Nou om kort te zijn ik heb ze gekocht er moet wel wat aan gebeuren maar dat lukt mij wel.
In het beroemde / beruchte boek van Rini Groothuis – Karper wordt over deze hengels het nodige verteld en aangezien ik er al 1 in mijn bezit had dacht ik ach waarom ook niet dus gekocht.
Dit is voor het voorjaar op het kanaal misschien wel een ideaal stokje.
Maar goed er moet eerst nog wel wat aan gebeuren.
Snoeken dus.
Het was vanochtend slecht weer regen en het voelde koud aan dus dat kwam mooi uit.
In de middag werd het weer beter en uiteindelijk ging de zon nog zijn best doen ook.
Dus om 15.45 gauw het snoekstokje gepakt om even in de buurt met pluggen en spinners gaan snoeken, op de bekende karperplekken moet nu toch wel eens een snoekje te vangen zijn.
De eerste worden leverde niets op ik ga maar een stukje verder bij de loopbrug ga ik beneden staan.
Na 2 worpen is het raak ik krijg een tik en sla even voor alle zekerheid aan, raak maar is dit nu een klein snoekje of wat is het anders.

Het leverde mij een mooie Baars van 30 cm op, verrassend dat wel na wat foto,s gaat de Baars weer het water in en zwemt rustig weg.

Ik blijf nog even op die plek en zie 2 snoeken draaien maar verdere actie is er niet te zien.
Om 16.45 ben ik weer thuis en met koude handjes en gloeiende wangen zit ik nu aan het eten nog na te genieten. Zo die is binnen.

Groet Hennie.

Geen opmerkingen:

Over mij

Mijn foto
Als 15 jarige (1969) raakte ik al besmet met het virus Karper.! Dat is nooit meer over gegaan, en ook al zijn er soms tijden bij dat ik minder op de karper vis, door dat ik ook nog eens moet werken, karper is de vis die mij het meeste kan inspireren. Daarna komt de Snoek en de Baars al zal een mooie Zeelt en een mooie Ruisvoorn mijn hart ook sneller doen kloppen. Echter het Karpervirus is er nog steeds en zal na 43 jaar nu ook wel voor altijd blijven.