Totaal aantal pageviews

vrijdag 16 mei 2008

Toch nog even proberen. 4-Mei-2008
Toch nog op de karper, er is volop leven in de middag op het “nieuwe” water, we zijn er al jaren lid van geweest echter afgelopen jaar niet meer lid maar na 1 jaartje stilte ineens toch maar weer (na wat gepraat onderling over dat water) lid geworden, echter we waren nog nooit in dit gedeelte van dat water wezen vissen.
Ik neem 2 hengels mee de J b de Winter en de Tackle 2000 Co Sielhorst penhengel de een met de pen en de ander met 3 drijvertjes en met brood als aas.
Het weer is goed en enkele karpers zijn al druk met paaigedrag nou dat kan nog wat worden.
Als ik aankom zit er slechts aan het begin wat vissers dus gauw naar achteren maar als ik langs het ondiepe gedeelte loopt hoor ik karpers paaien, even kijken ja ze zijn daar duidelijk aanwezig dus de J.b.de Winter gaat met een broodvlok als aas tussen de karpers, nou lijnzwemmers genoeg maar ze pakken het niet dan maar na een poosje zo gevist te hebben de pen eraan gedaan de diepte in 30 cm is wel genoeg en daar komen ze aan de….brasems…. grote donkere brasems vang ik , leuk maar daar zit ik niet op te wachten ik was voor de karper gekomen.
Daar komt Hans aan ik geef hem de Tackle 2000 penhengel en we lopen verder naar achteren daar is ook weer vol op activiteit te zien, we staan bij een plek die er wel heel goed uit ziet Hans staat links van mij als we beginnen. De karpers 3 stuks van een mooi formaat komen van rechts langs me heen zwemmen en Hans slaat er binnen No time al eentje mis jammer maar de vis wil
dus wel.

De eerste actie in de ondiepe sloot.

De mooie parabolische actie van deze hengel zichtbaar in deze actie foto,s
Een paar minuten later is het raak ik hoor Hans aanslaan en de hengel buigt in een mooie curve de slip doet zijn werk volop gauw mijn hengel naar binnen gehaald en ik pak het fototoestel voor deze actiefoto,s een mooie dril verloopt in Hans zijn voordeel en na een aantal vluchtpogingen volgt de laatste toen de karper het net zag daarna is het gebeurd de karper ligt in bij te komen in het net.

De karper is een brok spier.
De volgende rituelen volgen elkaar in snel tempo op , onthaken, meten, wegen en op de foto met die karper...de gegevens zijn 82 cm lang 20,2 pond.
Een mooie gave schubkarper die na een 5 minuten weer vrolijk weg zwemt.

De eerste karper van Hans dit jaar op dit water is gelijk een mooie karper geworden.
Wat kan dit jaar nog brengen als dit zo “makkelijk”gebeurd, laten we hopen dat er nog vele mooie momenten volgen met het karperen.
Maar dat is voor later…………..:-)))
Groet Hennie.

Geen opmerkingen:

Over mij

Mijn foto
Als 15 jarige (1969) raakte ik al besmet met het virus Karper.! Dat is nooit meer over gegaan, en ook al zijn er soms tijden bij dat ik minder op de karper vis, door dat ik ook nog eens moet werken, karper is de vis die mij het meeste kan inspireren. Daarna komt de Snoek en de Baars al zal een mooie Zeelt en een mooie Ruisvoorn mijn hart ook sneller doen kloppen. Echter het Karpervirus is er nog steeds en zal na 43 jaar nu ook wel voor altijd blijven.