Totaal aantal pageviews

donderdag 24 september 2009

Vakantie 22-6 t/m 26-6-2009 Duitsland

We gaan een klein weekje op vakantie in Duitsland naar familie op bezoek, en ik neem een paar karperhengels de rini groothuis (glas) en de tackle 2000 penhengel gaan mee.
Afgelopen keren toen ik daar was zag ik de karpers en had ik geen tijd, nu gaan wij er tijd voor maken en proberen wij een aantal karpers te vangen. ( ja ja proberen je leest het goed)
Als wij aankomen is het redelijk weer, echter de wind staat in de verkeerde hoek te blazen zodoende kunnen de kattebrokjes die ik in de plaatselijke winkel gekocht had niet zo goed tot hun recht komen.
Die duitse winkelier keek zijn ogen uit ik kocht gelijk 5 grote pakken kattebrokjes zei vroeg aan mij of ik veel katten had ik antwoorde nee op de karper haar mond viel open van verbazing.???
Rare mensen toch die Duitsers.!














De wind staat van de hoek waar ik in wilde vissen af zodoende drijven er zeer snel overal brokjes ik heb wel het geluk dat in de ochtend het redelijk te doen is maar in de middag is het niet meer te doen zoveel wind en ....regen....!
De bedoeling is dat ik een aantal uren per dag gaat karperen  en dat wij ook nog iets van de omgeving zien en dat laatste lukt beter dan het karperen.
Maar na 5 kilo kattebrokjes op het water in de hoek bij de overhangende boom zitten er eindelijk wat karpertjes op die plek nu nog te pakken krijgen en dat blijkt lastiger dan dat ik had verwacht.


























Nadat ik de 2e lading van 5 pakken brokjes had gehaald met een aantal blikjes gezoette mais kreeg ik eindelijk een karpertje erop ik had er al een paar verspeeld maar dat allemaal op de mais de brokjes pakten ze wel maar nooit mijn brokje, dus op de mais.














De eerste karpertje die binnen kwam was een spiegeltje van de 2e jaarklasse die afgelopen jaar waren uitgezet, wild spartelend ging hij bij de steiger te keer en verstoorde alles weer.
En dan duurt het lang voordat je weer wat ziet op dat water dus ondertussen ook wat andere dingen gedaan en een paar uur later weer eens vissen. De dagen liepen snel voorbij het weer was niet goed voor mij om de karpers gek te krijgen maar uiteindelijk had ik er 3 aan de kant en een aantal verspeeld ( geen grote ) en zag een dikke karper wel de brokjes pakken maar wat ik ook probeerde de brokjes die ik hem voorhield wiegerde hij en deze schubkarper was toch dik over de 25 pond heen zo te zien maar hij was mij niet gegund.
Het einde van de vakantie was nader,  maar de vangsten zullen volgende keer maar omhoog geschroefd worden, want ik weet dat er ook hele grote inzitten dus tot volgende keer hopelijk dan nog veel beter voorbereid en gunstiger weer.


 
groet Hennie hoefakker

Geen opmerkingen:

Over mij

Mijn foto
Als 15 jarige (1969) raakte ik al besmet met het virus Karper.! Dat is nooit meer over gegaan, en ook al zijn er soms tijden bij dat ik minder op de karper vis, door dat ik ook nog eens moet werken, karper is de vis die mij het meeste kan inspireren. Daarna komt de Snoek en de Baars al zal een mooie Zeelt en een mooie Ruisvoorn mijn hart ook sneller doen kloppen. Echter het Karpervirus is er nog steeds en zal na 43 jaar nu ook wel voor altijd blijven.