Totaal aantal pageviews

donderdag 24 september 2009

De eerste karper(tje) van dit jaar. 2009-05-25

Ik ga even kijken of de karper er weer is in de sloot bij mij voor.
Het weer is goed de zon is er vol op en als ik daar aankomt zie ik gelijk al een paar zwemmen, niet te groot maar leuk voor de Nico de Boer karperhengel en de Crack 100 die eronder zit, dus weer snel naar huis spullen pakken en gaan, dit duurt bij elkaar nog geen 10 minuten en dan zit ik alweer bij de sloot.
Een korst wordt er aangedaan en 2 volgdrijvertjes doen de rest als ik het niet meer zie als de korst gaat zinken, er komt een karper aan maar schrikt en met een flinke slag is die weer weg.
Gauw weer een 30 meter verderop proberen en daar gaat het beter de karper pakt binnen 30 seconde de korst en spurt er vandoor, ik sla aan en raak een kolk en wat deining en 20 seconde later los….!!!!!!
Nou daar zijn wij niet blij mee, de gehele sloot is nu gewaarschuwd, wat deed ik fout misschien te snel aangeslagen, nee ik denk van niet dan was de haak niet goed gezet maar de slip werkte ook niet goed daar zou de oorzaak wel eens kunnen liggen, goed de spullen weer in orde gemaakt en kijken en wachten .

Ik gooi de korst weer op een plekje waar in onder het kroost deining ziet de karper heeft zich alweer verraden er gebeurd nu even niet veel dus eet ik maar even een appel en ja dan knalt die karper op de korst, dus de appel vliegt door de lucht en is weg en ik sta met een kromme hengel geweldig het is een schubkarpertje van 49 cm die er wel aardig tegenaan gaat hij vecht als een grote maar geeft zich na enkele minuten toch gewillig over, daar ligt die in het net wat gelijk een aantal kilo,s kroost mee schepte ik bevrijd de karper van de haak die netjes voorin zijn bek zat maar echt gewillig voor de foto liggen doet hij niet dan maar snel een foto en de karper weer terug in zijn element.

Ik bedankt de karper de kop is er eindelijk af.
Groet Hennie hoefakker.

Geen opmerkingen:

Over mij

Mijn foto
Als 15 jarige (1969) raakte ik al besmet met het virus Karper.! Dat is nooit meer over gegaan, en ook al zijn er soms tijden bij dat ik minder op de karper vis, door dat ik ook nog eens moet werken, karper is de vis die mij het meeste kan inspireren. Daarna komt de Snoek en de Baars al zal een mooie Zeelt en een mooie Ruisvoorn mijn hart ook sneller doen kloppen. Echter het Karpervirus is er nog steeds en zal na 43 jaar nu ook wel voor altijd blijven.