Totaal aantal pageviews

zaterdag 15 mei 2010

Woonwijk karperen 11- en 13-Mei 2010

oonwijk karperen 11- en 13-Mei 2010














11-5-2010 koud weer regenachtig en kil toch nog even proberen ik heb even een momentje voor de hengel uit te proberen dat betekend dus bij mij voor een uurtje met de penhengel op de karper in stadswater zullen we maar zeggen.














Er ligt een mooi vuilhoekje daar dus wil ik dat wel eens proberen het is kil en de 7 graden Celsius is toch wel te mager voor deze tijd van het jaar. Hans Koeslag heeft zijn plekje wel gevonden gezien al zijn belevenissen op die plek met een aantal mooie karpers op de plaat geweldig om dat te lezen maar ik wil nu ook wel een karpertje vangen .





















































En dat gebeurd dan ook, bij de plompenbladen levert het een kleine schubkarper op nog geen 50 cm maar het is karper en ik ben er blij mee want elke karper die mijn aas pakt is toch een overwinning ook al denken sommige daar anders over en willen alleen maar 20 ponders tellen al het andere is niets voor hun, jammer een gemiste kans zal ik dan maar zeggen.

Het kleine uurtje leverde mij 3 schubkarpertjes op de grootste was 55 cm en met een tevreden gevoel ga ik naar huis toe een 200 meter verder op naar de koffie. 13-5-2010 weer maar even daar in de hoek gaan proberen de mensen ruiken dat je daar karper zit te vangen en dus drukte van de jeugd die ook nog vakantie heeft dus brommer langs het water voor de “stoel” en 3 hengels uit met optonic,s en even weg gaan voor de hamburger en gewoon alles laten staan de andere letten wel even op en niet vergeten de telefoon in de hand want stel je voor dat je iets mis, raar eigenlijk dat dit de moderne karpervissers zullen worden die alleen maar voor de status daar aanwezig zijn want laten we eerlijk zijn zo was dit spelletje toch niet bedoeld ach we worden ouder en kijken er anders tegen aan maar ik kan je wel zeggen die personen hebben de liefde van het karpervissen niet in zich en zullen wel weer verdwijnen en gezien de rotzooi die ze maken hoop ik dat het ook snel gebeurdt.
Ik ga er uiteindelijk 2 uurtjes vol maken met karperen en sla er diverse mis ( brasem of voorn) verspeel er eentje en vang er 3 waaronder een leuk spiegel . rijen karpertje de andere schubkarpertjes allemaal tussen de 48 en 55 cm de waterhoentje heeft een nestje met eieren ergens anders zwemmen er al kleintje rond dus deze is erg laat, ik laat ze met rust en pas me aan zodat ze gewoon kunnen broeden, na 2 uur is de koektrommel op en ga ik tevreden naar huis toe en het werk roept.
























Dit spiegeltje is waarschijnlijk ook het spiegeltje wat op Hans Koeslag zijn site staat.!

Zo een kleine impressie van de enkele momenten die ik nog aan het karperen kan spenderen, hopelijk komen er betere tijden.
 











































Groet Hennie Hoefakker

1 opmerking:

Hans.Koeslag zei

Hoi Hennie,

Een echte Karpervissen is iemand die kan genieten van zijn vangst.
Uit jou verslag en de foto"s spreekt een stuk beleving waar helaas niet iedereen oog voor heeft.
Als kers op de taart ook nog een prachtige spiegelkarper..eentje om in te lijsten!

Tot morgen Gr.Hans

Over mij

Mijn foto
Als 15 jarige (1969) raakte ik al besmet met het virus Karper.! Dat is nooit meer over gegaan, en ook al zijn er soms tijden bij dat ik minder op de karper vis, door dat ik ook nog eens moet werken, karper is de vis die mij het meeste kan inspireren. Daarna komt de Snoek en de Baars al zal een mooie Zeelt en een mooie Ruisvoorn mijn hart ook sneller doen kloppen. Echter het Karpervirus is er nog steeds en zal na 43 jaar nu ook wel voor altijd blijven.