Totaal aantal pageviews

maandag 8 oktober 2007

Toch maar even proberen.






Toch maar even proberen.
Dinsdag 27 Maart 2007 gaat de wekker af om 03.30, slaperig sta ik op en ga naar beneden ik zit alleen mijn brood te smeren alles slaapt nog lekker door, dat werk went nooit zo vroeg maar goed na het eten en de hond die ik uitgelaten heb, ga ik maar weer de treintjes rijden van A naar B en dan als de laatste rit eindelijk is gebeurd, dan zo snel mogelijk weg naar het water even kijken bij Hans R. hij zit nog bij het water even bijpraten het is niets maar ik krijg toch wel de kriebel.
Nou Hans ga je vanavond nog dan kom ik ook even, Hans gaat, dus om 16.45 wordt ik gebeld hij gaat al naar het water, ik moet nog eten, douchen doe ik maar later als ik weer thuis ben.
Waar zou ik mee gaan vissen, het wordt de Tackle 2000 de 14 ft van Co een 1.3/4 lbs tot 2lbs penhengel die me al menig karper heb opgeleverd nu nog het voer dat is een klont Trouvit met kattevoer van Tonijn en Forel en wat paneermeel wat in de diepvries ligt wat ik toen ik thuis kwam gelijk eruit gehaald had het is nu nog half bevroren mee en ook nog een blikje mais mee nu kan ik weg.
Om 18.15 ben ik bij het water Hans heeft er al 2 gevangen waaronder een 20+ ponder dus de karper is los, de temperatuur is slechts 9 graden.
Ik ga op advies van Hans in het hoekje zitten waar de wind op staat en met de penhengel van Co Sielhorst de 14 ft zit ik lekker een stuk van het kantje af er liggen een paar grote takken in die hoek en Hans had al diverse keren karper daar zien springen de zon prikt in mijn rug en de wind blaast in mijn gezicht de spanning is er.
Na een 10 minuten een tikje en weg pen ik sla aan en Mis….!!!! @#%&*@#&*@#@*& nou ja dat is slecht voor de zenuwen dit moet niet teveel gebeuren.
Ineens krijgt Hans een fluiter en een mooie dril volgt een schubkarper van 17 pond ligt in het net en gaat zonder zijn foto te hebben afgegeven terug.???
Ik ga weer gauw in het hoekje tegen de takken aan zitten te vissen en na nog 2x een misser komt er op 2 meter afstand van mij een mooie karperkop uit het water zo die wil ik wel even vasthouden denk ik nog. Een 10 minuten verdwijnen zonder teken nu komt Hans even bij mij zitten praten en daar gaat die dan ineens de pen, snel gaat hij onder en loopt mooi weg, ik sla aan en raak, de hengel buigt lekker krom en een lomp gewicht trekt traag door de zwaar afgestelde slip heen even denk ik stoppen niet verder, dan draait de karper en loop de andere kant op naar de takken toe, door meer tegendruk te geven kan ik hem op andere gedachten brengen en hij komt weer naar mij toe. Dit gaat een 15 minuten zo door en ik geef alles wat ik heb de hengel gaat krom tot in het handsvat ja dat gaat lekker de eerste karper van dit jaar en dan gelijk een mooie tot op dat moment krijg ik deze karper niet te zien soms gaat het pennetje langs mij heen half onder water maar de karper blijft voorlopig nog onzichtbaar ik voel de lijn een paar keer over de karper heen schuren als dat maar goed gaat ik ben daar niet zo gek op. Dan ineens komt hij naar de oppervlakte en draait daar een keertje het is een spiegelkarper dat is mooi de karper wordt nu toch wel duidelijk moe en na 2 pogingen van tegenspartelen ligt hij in het net.
Gauw even meten en wegen en een paar foto,s dan kan de karper weer terug.
Zo de eerste karper is binnen en gelijk een 22 ponder die 77 cm lang is niet gek een leuk begin ik stop gelijk de zon is alweer bijna onder, en het begint al aardig donker te worden, dus inpakken en na huis gauw even douchen en dan maar weer naar bed slapen, morgen gaat de wekker weer dan om 04.45 roept de baas weer.
Nou ik slaap wel lekker deze nacht.
Groetjes Hennie.


Geen opmerkingen:

Over mij

Mijn foto
Als 15 jarige (1969) raakte ik al besmet met het virus Karper.! Dat is nooit meer over gegaan, en ook al zijn er soms tijden bij dat ik minder op de karper vis, door dat ik ook nog eens moet werken, karper is de vis die mij het meeste kan inspireren. Daarna komt de Snoek en de Baars al zal een mooie Zeelt en een mooie Ruisvoorn mijn hart ook sneller doen kloppen. Echter het Karpervirus is er nog steeds en zal na 43 jaar nu ook wel voor altijd blijven.